11 Eylül 2013 Çarşamba

ROMANTİK CAMEO PORTRELER

Cameo bir kolye yapmaya karar verdiğimde ilk aklıma gelen anlamı ve bu adın nerden geldiğiydi.
Kısa bir incelemeden sonra şunları buldum:
' Günümüzde en popüler Cameolar deniz kabuklarından oyulmakta. Bu geleneğin ortaya çıktığı 15. yada 16. yüzyıllar Kraliçe Viktorya İngilteresine denk gelmekte. O günden bugüne de genellikle kadın portreleri büyük bir özen ve ustalıkla oyulmakta.

Fakat Cameo'nun kadınların süs eşyası olmadan öncesine, daha da eskiye gidersek
sıklıkla erkeklerin kullandığı bir eşya olarak görebiliriz. Kökenine gidecek olursak Hristiyan Aleksandra'nın doğumundan 300 yıl önceye varılabilir. Bazı mağaralarda taşlara kazınmış M.Ö 15000 yıla ait olduğu düşünülen benzer figürler görülmüştür.

Cameo portrelerini çok çeşitli şekillerde görebiliriz;
Erken Yunan ve Roma döneminde tanrısal ve mitolojik figür olarak,
18. yüzyılda erkeklerin prestij ve kültür sembolü olarak,
Helenistik dönemde genç ve güzel kadınların süs eşyası olarak,
ve daha niceleri..'

Ben de çok kibar ve nostaljik buluyorum Cameo portreleri.
Birkaç tane kolye yaptım kullanıyorum.
İşte benim güzel Cameo kadınlarım...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder