20 Ekim 2012 Cumartesi

KENDİN YAP: PÜSKÜLLÜ KOVBOY CEKET ( BEING CALAMITY JANE)

Bir kendin yap projesiyle daha karşınızdayım. Açıkçası esin kaynağım direk bir markanın kataloğu oldu. Kullanmadığım kot ceketimi de değerlendirmek istedim. İşte malzemeler;
 
-bir kot mont
-siyah süet kumaş (kalın olmalı)
-zımba delgeci ve çakmak için demiri
-zımba
 


 

 
Ceketin bir kolundan diğerine sırt dikişini takip ederek ölçüyoruz (Kırmızı çizgi). Kumaş enleri 140cm olduğu için biz sadece püskül uzunluğu (Mavi çizgi) kadar kumaş alıcaz. Püskül uzunluğunu sırttaki dikişten aşağı kadar ölçerek belirleyeceğiz ama tabiki dikmek için 4-5 cm pay bırakacağız. Yani mavi çizgiyle ölçülen yer + 4 cm. Bu uzunlukta kumaş alıcaz. Püskül yapmak içinse payı bırakıp altta kalan kısmı 1cm kalınlıkta püskül olacak şekilde maket bıçağıyla kesmek kalıyor. Payı katlayıp artık monta dikebiliriz. Bunun için sağlam bir makina lazım:) ama elde de yapılabilir eğer zımba yapacaksanız. Çünkü zımba sağlamlaştırcak. Ve gelelim zımbaya ben kollara 5er tane sırta 6 tane yaptım. Payın ortasından delgeçle deliyoruz zımbayı demiriyle ve bir çekiç yardımıyla çakıyoruz. Bu demir zımbanın zarar görmemesi için önemli. Her boyuta şekle göre değişiyor.
Ve gelelim sonuca:
 




Kollarındaki şuan biraz uzun ama kesicem ;)
FİKİR!: Zımbayı siyah ojeyle boyayabilirsiniz...

Buda orjinali Pull&Bear'den;


 

2 yorum:

  1. ne kadar güzel olmuş süper yapmışsınız ben de size kot ceketimi göndersem bana da yapar mısınız ücreti ile :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba beğenmenize sevindim teşekkür ediyorum:) Şuan sınavlarımla uğraştığım için lütfen Haziranda tekrar haberleşelim mailim melyukselen@gmail.com

    YanıtlaSil